fruit

Zo krijg je op gezonde wijze het perfecte lichaam

Het begint buiten steeds warmer te worden en de zomer is al in zicht. Dat betekent voor vele van ons dat het tijd is voor een nieuw dieet en een strak sportschema om dat geliefde zomerlichaam te krijgen. Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Jezelf uithongeren is geen optie eveneens als sporten in combinatie met ongezond eten. Je hebt  niet binnen een maand of twee het lichaam dat je wilt. Het kost gewoon tijd en moeite. In deze blog kun je dan ook niet lezen hoe je (op ongezonde wijze) snel kunt afvallen, maar hoe je een gezonde levensstijl kunt gaan toepassen.

Ga na wat echt gezond is

Er zijn een hoop dingen die gezond lijken, maar dat absoluut niet zijn. Bekijk voortaan dus goed welke ingrediënten een product bevat voordat je het besluit te kopen of te nuttigen. Je ziet vooral bij sapjes vaak dat er behoorlijk wat suikers in zitten.  Dit geldt ook voor kant en klare producten met een gezonde uitstraling.  Tip: lees altijd wat er in een product zit en gebruik bij voorkeur pure en verse producten. Hoe minder toevoegingen des te beter het product vaak is. Het zou zonde zijn als je denkt dat je gezond bezig bent terwijl je zonder dat je het weet allerlei troep eet en drinkt.

Wanneer eten?

Het is slim om je maaltijden te verdelen over de hele dag door. Zoals je waarschijnlijk al weet zijn je ontbijt lunch en diner belangrijk. Verdeel het totale aantal aan calorieën dat je mag hebben over deze drie maaltijden óf maak er zes eetmomenten van. Als je dit doet heb je het idee dat je de hele dag door aan het eten bent, maar je eet niet meer. Je moet je hierbij dus wel echt houden aan het maximale aantal calorieën die je per dag mag. Dit gedeeld door zes is het aantal calorieën dat je per maaltijd mag.

Vitamines

In fruit zitten vitamines die je nodig hebt, maar er zitten ook fruitsuikers in. En al zou je het niet meteen denken, fruitsuikers zijn ook suiker en te veel suiker is niet goed. Door multivitamine tabletjes in te nemen krijg je jouw vitamines binnen zónder alle bijkomende suikers. Hiermee willen we niet zeggen dat je met multivitamine je fruit al hebt gehad, want twee stuks fruit per dag is alleen maar goed.  Neem naast je dagelijkse portie van twee stuks fruit dus ook multivitamine in en je weet zeker dat je goed zit.

Geef een reactie